De toegevoegde waarde van een SEO tekstschrijver

SEO tekstschrijvers zijn dure jongens, ze kennen jouw bedrijf niet en beschikken dus niet over de benodigde vakkennis. Argumenten waar op het eerste gezicht best wat voor valt te zeggen. In dit artikel ga je lezen waarom het juist wél loont om een SEO tekstschrijver in te schakelen.

Levert zelf schrijven meer op?

Net zoals een ondernemer een bepaalde set competenties heeft, zo geldt dit ook voor een SEO tekstschrijver. Natuurlijk kun je met enige research zelf de basis van het wervend schrijven eigen maken. Het schrijven daadwerkelijk “in de vingers krijgen” en op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen die jouw site relevant houden, is een ander verhaal. 

Stel dat je zelf goed overweg kunt met de pen, prima! De gedachte dat je kosten kunt besparen door niet iemand van buitenaf in te huren is ook best fijn, toch? Vraag jezelf tegelijkertijd dan ook eens af hoeveel geld het je bedrijf kost, als jij een hele dag lekker artikelen zit te tikken terwijl andere zaken blijven liggen. 

De gemiddelde tekstschrijver levert zo’n 600 woorden per uur af. Uiteraard komen hier nog andere zaken bij kijken om tot het daadwerkelijke schrijven te komen, maar 600 woorden per uur is over het algemeen een haalbare kaart. Besef je tegelijkertijd ook dat je schrijft voor iemand die naar een beeldscherm zit te staren. Deze persoon heeft behoefte aan hapklare brokken informatie, waardoor er tot actie over wordt gegaan. De teksten die geschreven worden zijn dus niet overdreven lang, waardoor een SEO tekstschrijver qua kosten niet te vergelijken is met het veel duurdere adverteren. Leuk voor de lezer, maar ook zeker leuk voor jou!

Verstand van zaken?

Een belangrijk argument om je klussen niet uit te besteden, is dat de persoon die jij in wilt schakelen geen verstand heeft van jouw producten of diensten. Toegegeven, dit is waar. De meeste tekstschrijvers positioneren zich vrij algemeen, het is dus onmogelijk om alle ins en outs van iedere branche in Nederland (laat staan internationaal) te kennen. 

En dat is maar goed ook, als een tekstschrijver jouw kennis zou hebben zou deze in grote lijnen hetzelfde schrijven als jij. Wat een SEO tekstschrijver doet, is de toegevoegde waarde van een product of dienst benadrukken. De bezoeker zal dus niet bestookt worden met vage vaktaal waar alleen insiders wat aan hebben. Daarnaast zal een schrijver naast het overleg met jou, zich ook altijd inlezen in het onderwerp waar hij over gaat schrijven. Een nieuwsgierige aard is een belangrijke karaktereigenschap van een goede tekstschrijver.

Overtuigd?

Een SEO tekstschrijver heeft zeker toegevoegde waarde. Natuurlijk zijn er geldige tegenargumenten, en blijft het uiteindelijk de keuze van de ondernemer zelf om een schrijfklus al dan niet uit te besteden. Maar het moge duidelijk zijn dat het inschakelen van een professional tijd bespaart, en dus geld oplevert. Bovendien zijn de teksten die worden opgeleverd veel langer houdbaar dan de gemiddelde advertentie. Naast meer conversie en dus inkomsten, bespaar je dus ook aan de kostenkant op je marketingbudget. 

 

Wil je weten hoe ik waarde kan toevoegen aan jouw onderneming? Neem dan contact op, alleen het oriënterende gesprek levert jou al inzichten op die je zelf toe kunt passen. Je wordt er dus altijd wijzer van!

seo tekstschrijver, toegevoegde waarde, betere conversie, professional, doelgroep