SEO, omdat jouw website voldoende oplevert zonder een torenhoog advertentiebudget.

“SEO staat voor Search Engine Optimization, en zorgt niet alleen voor resultaten maar ook voor een aantrekkelijke kostenbesparing.”

Waarom SEO?

SEO-teksten leveren organisch zoekverkeer op, omdat je kijkt naar het zoekgedrag van mensen online. Dit betekent dat de mensen die op jouw website terecht komen al op zoek zijn naar jouw product of dienst. Het enige wat jij hebt gedaan, is op het juiste moment en op de juiste plaats (lees: hoog in de zoekresultaten) aanwezig zijn. 

Het is tegelijkertijd een boost voor je website. Zoekmachines zoals Google indexeren websites niet alleen op de inhoud, maar ook op gebruiksvriendelijkheid. Je dient hier dus serieus mee aan de slag te gaan. Bezoekers die jouw pagina fijn vinden, blijven langer. Dit wordt opgemerkt door de zoekmachines, wat tot gevolg heeft dat jouw website beter gewaardeerd wordt. Een betere sitestructuur levert dus niet alleen een hogere ranking op, maar ook bezoekers die langer blijven en sneller geneigd zijn om actie te ondernemen.

Gratis reclame?

Veel bedrijven spenderen jaarlijks duizenden euro’s aan advertenties, het liefst in verschillende mediakanalen om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Zoals al eerder uitgelegd, ligt de focus bij zoekmachine optimalisatie op het leren van het zoekgedrag van mensen. Een SEO-tekstschrijver zal dus goed kijken naar het zoekgedrag betreffende producten/diensten binnen jouw branch. 

Is het eigenlijk wel te vergelijken met reclame? Niet echt, advertenties worden echt door iedereen gezien waar SEO-teksten gelezen worden door mensen die gericht aan het zoeken zijn. Levert dat een grotere kans op succes op? Absoluut!

 

SEO-teksten, zoekmachine optimalisatie, gratis adverteren

SEO is meetbaar

Wanneer je gebruik maakt van programma’s zoals Google Analytics, dan kun je exact zien hoeveel SEO jou oplevert. Je ziet niet alleen hoeveel bezoekers je website trekt, je weet ook hoe ze op jouw site zijn gekomen en of ze een aankoop hebben gedaan. In vergelijking met het bijhouden van een advertentiebudget, is het met een SEO-budget een stuk eenvoudiger bij te houden hoeveel je investering oplevert. 

SEO, Analytics, meetbare resultaten, zoekmachine optimalisatie, kwalitatieve content

Kan ik zonder zoekmachine optimalistie?

Ongetwijfeld. Als jij al een netwerk hebt, dat voldoende oplevert zonder dat je ook maar een seconde online hoeft door te brengen, dan zit je waarschijnlijk goed. 

Er komt echter een moment dat jouw concurrenten de spotlight opeisen. Hoe? Door een waanzinnige website, die de nummer 1 positie bij Google heeft bemachtigd. Hoe je ook tegen SEO aankijkt, het is een bewezen methode om meer verkopen te realiseren. 

Jij wilt ook groeien, dus waarom zou jij je concurrenten al die leads en klanten in laten pakken met kwalitatieve content? Dat kun jij ook, beter zelfs. Eigenlijk kun je toch niet zo goed zonder…

Wil je jouw site ook SEO-proof hebben?

Wesley van der Stel – Tekst en communicatie

E-mail: info@wesleyvanderstel.nl
Telefoon: +316 211 949 61
KvK: 72645024